לא רק בסלט: כך טכנולוגיית האבוקדו תרפא את העור

אליהו גרין No Comments on לא רק בסלט: כך טכנולוגיית האבוקדו תרפא את העור

המח היהודי: את הפרי אבוקדו, הכרתם עד היום רק בסלט, אך טכנולוגיה ישראלית חדשה מאפשרת לטפל בנזקי עור באמצעות תרכובת המופקת מגרעיני אבוקדו | כך זה עובד

צילום: אורי לנץ\פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת הסטארט-אפ הישראלית AvoMed פיתחה טכנולוגיה מוגנת פטנטים להפקת תרכובת ייחודית וטבעית מגרעיני אבוקדו לטיפול בנזקי עור והפרעות דלקתיות. השיטה פותחה על בסיס מחקר שנערך במשך יותר מעשר שנים ומוכיח את יעילותה הרב-תפקודית של תרכובת ה-BioActive PFA .

גרעיני אבוקדו הם תוצר לוואי של תעשיית המזון הנותרים במפעלים שמייצרים גוואקמולי (ממרח אבוקדו), אבוקדו קפוא, שמן אבוקדו ומוצרים נוספים. השמדתם מחייבת טיפול מבוקר כיוון שבתהליך הפירוק האורגני שלהם משתחרר חומר אקטיבי שמזהם את הקרקע. מדובר בתהליך יקר שמעמיס הוצאות כבדות על אותן חברות. ניצול גרעיני האבוקדו מאפשר להפוך את עלויות הטיפול בפסולת ליחידת רווח נוספת, ובמקביל ליהנות מעליה בדירוג הסביבתי שלהן בצמצום כמויות האשפה, נושא בעל חשיבות עליונה בשוק העולמי. מיצוי ה-PFA של AvoMed בתהליך «Zero Waste»  נקי וטבעי, מאפשר את ניצול השארית בעלת ערכים תזונתיים גבוהים כמזון לבעלי חיים.

תרכובות המצויות בעץ האבוקדו, משורש עד פרי, משמשות לטיפול במצבים בריאותיים שונים בבני אדם, כולל עשרים קבוצות של תרכובות ביו-אקטיביות הידועות בשרשרת מולקולות שומנים ארוכות שמצויות בעץ ובפרי. כעת מתגלה גם יעילותה של תרכובת ה-PFA להקלה על מגוון בעיות עור, שחלקן נובע מחשיפה עודפת לקרני השמש. נזקי השמש, הנקראים גם פוטו-אייג'ינג, נובעים מחשיפה לקרני UV הפוגעות בתאי העור. סימנים נפוצים של נזקים אלה הם קמטים עמוקים ועדינים, כתמים, כלי דם עדינים גלויים וגוון עור לא אחיד.

מעבר להיבטים האסטטיים והקוסמטיים של אותם נזקים, הם עלולים להתפתח למחלות עור דלקתיות וזיהומיות ומגבירים את הסיכון לנגעים טרום סרטניים. כאשר נגרמים נזקים לעור, מוצרי טיפוח המכילים כימיקלים או חומרים סינטטיים עלולים להחריף את התופעות ולגרום להרעה במצב. המצב הקיים הוביל לעלייה משמעותית במודעות הצרכנים לחומרים הפעילים בתכשירים השונים ובתעשיית הקוסמטיקה העולמית מסתמנת מגמת עלייה בביקוש למוצרים ולפתרונות טיפוח וטיפול טבעיים, צמחיים ואפילו אקולוגיים.

AvoMed פיתחה ומפתחת קו מוצרי קוסמטיקה מבוססי PFA שפונה לקהל של נשים וגברים המעוניינים בטיפוח, הקלה והגנה של העור באמצעות מוצרים טבעיים, המכילים רכיבים רב-תפקודיים ובעלי יעילות מוכחת מדעית. מוצרי AvoMed מבוססים על מחקרים רבים בישראל (טכניון, מכון וויצמן, הדסה) ובארה"ב מעבדות Skin Axis בניו ג'רסי. החברה נתמכת על ידי רשות החדשנות בישראל  ובידיה ארבעה פטנטים רשומים ומאושרים בישראל ובארה"ב. בנוסף, הוגשו ארבע בקשות רישום פטנטים באיחוד האירופי, ארה"ב וסין, שנמצאות בשלבי אישור שונים.

AvoMed הוקמה ב-2016 בהובלת עודד בשן, המשמש יו"ר פעיל, בעל ניסיון של 40 שנה בניהול חברות טכנולוגיה מובילות משלבי ההקמה ועד להנפקתן בארה"ב. החברה גייסה לאחרונה את שי בן סעיד כמנכ"ל בעל ניסיון רב בפיתוח עסקי בינלאומי, בנקאות השקעות ושותפויות אסטרטגיות בתחום האגרו-טק. היא פתחה בגיוס מימון באמצעות פלטפורמת פיפלביז במסלול SAFE, לצורך הגדלת היקף הייצור לקנה מידה תעשייתי, מינוף מערך השיווק ותחילת מכירות ב-2023 , פיתוח קו המוצרים, רישום פטנטים והמשך מחקר.



0 תגובות